Thursday, July 28, 2011

FIRST STEP





Dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.


Assalamu’alaikum wbt kepada semua.


Mulakan langkah pertama!


A thousand mile journey begins with a single step” atau “Perjalanan seribu batu bermula dari satu langkah” merupakan salah satu mutiara yang kerap kali dimanfaatkan di seluruh dunia.


Saya pernah bertanya pada diri, mengapa kata-kata begini dicipta? Apakah kesannya pada orang yang mengambil manfaat dari kata-kata ini?


Memulakan langkah bukan mudah, bertatih, jatuh dan bangun semula. Kadang-kadang tanpa tangan menghulur bantuan, terasa diri kembara sendirian. Namun tanpa langkah yang satu itu tidak mungkin ada langkah seterusnya. Tanpa kekuatan untuk memulakan langkah yang satu itu, mana mungkin ada langkah kedua, ketiga dan seterusnya.


Memulakan langkah samalah seperti mendayung sampan. Dayungan pertama mungkin berat dan payah, tapi percayalah jika kita tetap kuat untuk teruskan dayungan itu, sampai ke tengah lautan pun sampan kita akan terus bergerak.


Mulakan dari satu, dua dan tiga. InsyaALLAH yang keempat, kelima dan keenam akan jadi lebih mudah. Jadi apa tunggu lagi, ambil sampan anda dan dayunglah sekarang!


Dengan nama ALLAH, saya mulakan langkah saya dengan satu niat di sini. Moga diberkati, moga direstui, moga dipermudahkan segala urusan dan moga nawaitu sentiasa memandu. Ameen.


Salam penuh keberkatan!



NOOR ATIKAH BINTI NOORDIN
Bangi, Selangor
18 Mac 2010M

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India